Zdrowe i piękne włosy

Wygląd naszych włosów dużej mierze zależy od tego, co jemy. Kiedy utrzymujemy dietę bogatą w odpowiednie witaminy i minerały, włosy prawidłowo rosną, są zdrowe, mocne oraz pięknie wyglądają. Jeżeli widzimy u siebie jakieś problemy z włosami, dobrze jest przeanalizować swój sposób odżywiania. Co koniecznie trzeba zatem wprowadzić do diety? Podpowie nam specjalistka z salonu Sukcesjia .

Dla wyglądu i stanu naszych włosów szczególne znaczenie ma witamina A. Tą witaminę można do organizmu wprowadzać na różne sposoby. Bogate w nią są produkty pochodzenia zwierzęcego, a zatem mleko, tran czy wątróbka. Witamina A dostępna jest również w postaci beta-karotenu. Aby wzbogacić dietę o tą witaminę należy zatem sięgać po zielone warzywa, marchew, brzoskwinie czy morele.

Niezwykle ważna dla włosów jest również witamina E, którą znajdziemy między innymi w olejach roślinnych, kiełkach pszenicy czy kukurydzy oraz między innymi w sałacie. Dietę warto również wzbogacić o witaminy z grupy B. Źródłem tej witaminy są między innymi wątróbka, ryby, drób, jaja, produkty zbożowe czy rośliny strączkowe. Warto również dostarczać do organizmu witaminę C, która znajduje się w warzywach oraz owocach.

włosy

Wygląd i stan włosów zależy również od minerałów. Szczególnie ważne jest żelazo, gdyż jego niedobór prowadzi do osłabienia włosów. Żelazo znaleźć można w produktach pochodzenia zwierzęcego – mięsie, oraz produktach roślinnych – warzywach, orzechach. Należy też dietę wzbogacić o cynk i miedź czyli wprowadzić do diety chude mięso, ryby, jaja, orzechy i zielone warzywa.