Coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie własnej działalności. Każdy chce zarabiać, ale im więcej firm na rynku, tym większa konkurencja. A im większa konkrecja, tym trudniej o dobre zlecenie. Zastanawiasz się jak znaleźć zlecenia dla swojej firmy? Istnieje kilka warunków, których spełnienie znacznie podniesie Twoje szanse i przysporzy Ci klientów. Oto kilka podpowiedzi, dzięki którym możesz podnieść szanse swojej firmy i nie tylko znaleźć zlecenia, ale wręcz w nich przebierać!

Pracuj nad swoją marką

Każdy usługodawca wie, że opinia publiczna może zabić lub wręcz przeciwnie – dać firmie rajskie życie. Poczta pantoflowa działa zawsze i wszędzie. Pamiętaj, że najszybciej rozchodzą się złe. Ludzie po prostu lubią sensacje. Dlatego aby zadbać o dobre imię firmy: unikaj awantur z klientami, dotrzymuj terminów, zawsze wykonuj zlecone zadania sumiennie. Dbaj, aby, warunki umowy były realizowane przez obie strony: szanuj siebie i swoich klientów. Nawet, kiedy brakuje Ci cierpliwości, pamiętaj: łatwo stracić szacunek i zaufanie klientów. Ich odzyskanie jest znacznie trudniejsze.

Zostań specjalistą od…

Kompleksowe usługi. To brzmi kusząco, ale nic nie przyciąga uwagi tak, jak specjaliści. Twoja firma może podejmować się najróżniejszych zadań ze swojej branży. Warto jednak, abyś stał się specjalistą w jednej – konkretnej – dziedzinie. Niech Twoja specjalizacja stanie się wizytówką i znakiem rozpoznawczym firmy. Jedna podpowiedź: na swoją „specjalność” wybierz usługę, w której jest deficyt fachowców, ale nie brakuje zainteresowanych jej zleceniem.

Ceń się!

Nie bój się, że wysoka cena odstraszy wszystkich klientów. Klienci doskonale wiedzą, że podobnie jak z produktami, tak i z usługami: jeśli coś jest bardzo tanie, nie może być wysokiej jakości. Ceń swoją pracę, bo jeśli Ty jej nie docenisz, nikt inny nie doceni Ciebie i Twojej firmy. Oczywiście – nie zawyżaj cen, bo to przyniesie tak samo opłakane skutki, co ich zaniżanie.

Bądź widoczny

Zadbaj o swoją widoczność nie tylko w rubrykach ogłoszeniowych w lokalnej prasie. Zainwestuj w promowanie swojej firmy w serwisach internetowych. Dzięki obecności na portalach przeznaczonych dla usługodawców klienci szybciej znajdą Twoją firmę, niż kiedy korzystasz tylko z różnotematycznych portali ogłoszeniowych. Tam nie utoniesz w morzu innych ofert i ogłoszeń. Fachowcy, którzy korzystają z serwisu www.lokalers.pl mogą dokładnie określić zakres realizowanych prac i wyznaczyć geograficzne granice świadczenia usług. Pamiętaj: Internet to potęga, którą możesz wykorzystać dla dobra swojej firmy.

Orientuj się

Kiedy szukasz poważnych zleceń, warto zaglądać do Urzędu Pracy. To tam swoje zapotrzebowania zgłaszają duże firmy i przedsiębiorstwa. Możesz też wyszukać w internecie strony firm, z którymi chciałbyś nawiązać współpracę. Możesz skontaktować się z nimi samodzielnie, albo śledzić, kiedy ogłoszą przetarg na wykonanie prac z Twojej branży.

 

Sposobów na znalezienie zleceń dla swojej firmy jest naprawdę wiele. Wymienione pięć możesz uznać za absolutną podstawę, ale oczywiście – im więcej sposób znajdziesz i uruchomisz, tym większe masz szanse. Zadbaj, aby w Twojej firmie nigdy nie było przestoju!